Műhelyek

2019. tavaszi félév

Nyilvános beszéd és előadástechnika
A prezentációkészítéshez hasonlóan a nyilvános beszéd is egy olyan terület, amellyel legkésőbb szakdolgozatod prezentálásakor, de akár már egy TDK konferencián is találkozhatsz, még az egyetem alatt – későbbi karriered során pedig bármikor szembe jöhet egy szituáció, ahol nagyobb csoport embert előtt kell hosszabb ideig beszélned. Az előadás vagy beszédtartás az egyik legrettegettebb kihívás sokak számára, pedig ennek is megvan a nagyon is kiismerhető és tanulható technikája, amellyel biztonsággal felkészülhetsz, egyben elkerülheted a leggyakoribb buktatókat és bakikat. Mivel szinte bármilyen helyzet egy csapásra átalakulhat nyilvános beszéddé, így ez talán az egyik legfontosabb készség, amivel rendelkezhetsz – ha pedig akár egy kicsit is értesz hozzá, hatalmas értéket tudhatsz magadénak. Tovább >>
Stresszkezelés
A stresszkezelés témaköre mára senkinek sem ismeretlen terület – mégis, tapasztalataink szerint az emberek (köztük a semmelweises hallgatók) továbbra sokszor feszültek, idegesek, stresszesek a félévek során – és ne is beszéljünk a vizsgaidőszakról… Saját véleményünk az, hogy ahogyan a legtöbb készséget, képességet, úgy a stresszkezelést sem elég olvasni, kutatni – hanem gyakorolni kell, amihez pedig konkrét eszközök és technikák kellenek. Éppen ezért állítottunk össze kipróbált technikákból, szakképzett műhelytartók segítségével egy olyan stresszkezelés műhelyet, ahol kézzel fogható javaslatokat és eszközöket kapsz a mindennapi stresszel való megküzdéshez. Tovább >>
Szakdolgozatírás
Tanulmányaid során előbb-utóbb eljutsz ahhoz a ponthoz, amikor szakdolgozatot kell írnod – és ezt követően nagy eséllyel ahhoz is, amikor rájössz, hogy a szakdolgozat tájékoztatók nem adnak teljes körű útmutatást ahhoz, hogyan írd meg a dolgozatot. Ezt a műhelyt azért hívtuk életre, hogy ne Neked kelljen kitalálni a szakdolgozatírás leghatékonyabb módját; hogy az írás során ne ess bele olyan hibákba, amelyeket egyszerű tervezéssel elkerülhetsz. Ehelyett a lehető legkevesebb idő alatt a lehető legjobb dolgozatot írd meg. Tovább >>
Tanulástechnika
Már az általános iskola elején teljesen magától értődő, hogy „meg kell tanulni” dolgokat – és a tanulmányi anyag mennyisége az egyetemre érve gyakorlatilag megtöbbszöröződik. Mégis, miközben oldalak százainak tartalmát kell elsajátítani, a közoktatás (és az egyetem) rendszerint sajnos talán a legfontosabb dologgal nem foglalkozik: hogy hogyan kell tanulni. Mindenki kialakítja a saját módszereit – azonban az ösztönös megoldások sokszor nem a legjobbak – és igen komoly mennyiségű időt pazarolhatsz el a félévek során, ha nem hatékony a tanulási technikád. Tovább >>
Temperamentum – DISC alapú személyiségtípusok
Mára egyértelmű, hogy minél jobban ismered a saját működésed – annál inkább előnyben vagy az élet szinte bármely területén. A logika egyszerű: ha megérted, milyen helyzetek és kihívások okoznak neked nehézséget és miért, akkor jó eséllyel változtatni is tudsz magadon, hogy jobban teljesíts ezen szituációkban. Ez egy hosszú és sokszor kemény folyamat, de gyakorlatilag minden esetben megéri: hiszen magadról tanulsz és ezt a tudást életed végéig hasznosíthatod. A folyamat első lépése tehát az önismeret, amelynek egyik legnépszerűbb és legjobb eszköze a DISC személyiségteszt. Műhelyünkön betekintést nyerhetsz ezen teszt rendszerébe – egyúttal pedig saját működésedbe is. Tovább >>
Fókuszban a boldogság
Egy nehezen megfogható téma, gyakorlatiasan, mellébeszélés nélkül.
Műhelyünk olyan tudással szeretné felruházni résztvevőit, amellyel azok hétköznapi életükben olyan döntéseket hozhatnak, melyek egy kiegyensúlyozott, harmonikus állapot felé vezetnek. Ezt úgy hívjuk, boldogság. Egy nehezen megfogható témát szeretnénk tudományos kutatásokra alapozva megfoghatóvá tenni. Az interaktív műhely jelentős részét saját-élmény gyakorlatok töltik ki. Tovább >>
Újraélesztés
Minden egészségügyben dolgozónak ismernie kell az alapszintű újraélesztést – bárhol, bármilyen szakmában is helyezkedik el. Bár a Semmelweisen szinte mindegyik szakon találkozunk az újraélesztés technikájával, egy éles helyzetben a hallgatók többsége nagy eséllyel vétene hibákat a megvalósításban. Ez nem az egyén hibája: kutatásokkal igazolták, hogy még a betegellátásban aktív dolgozóknál is körülbelül fél évente (!) ismételni kellene az újraélesztés oktatását ahhoz, hogy naprakészen, magabiztosan tudják alkalmazni azt, szükség esetén. Ezért minden egyetemi hallgatónak indítunk egyalkalmas újraélesztés kurzust az Aneszteziológiai és Intenzív Terápiás Klinika oktatóinak segítségével! Tovább >>

50 trükk, hogyan kerüld el a műhibapert

Hogyan előzhetjük meg, hogy a beteg pereljen? Milyen úton kerülhető el, hogy bíróságra kerüljön az ügy? Milyen jogai vannak az orvosnak a gyógyítás és a bírósági eljárás során? Erre a problémakörre igyekszem majd kielégítő válaszokat és tanácsokat adni a résztvevőknek. A cél az legyen, hogy a gyógyító bátran merjen gyógyítani, ne akadályozza a munkáját a félelem panaszoktól, műhibaperektől vagy formanyomtatványoktól.Tovább >>

Jog-os önvédelem
Hogyan védhet meg egy jól kitöltött ambuláns lap a pereskedéstől, kit véd a tájékoztatáson alapuló belegyezés követelménye és milyen hétköznapi rutinok óvhatnak meg a sürgősségi ellátás, a teljesíthetetlen időbeosztások vagy az egészségügyi intézmény általános túlterheltsége miatt elkerülhetetlen jogvitáktól? Technikák és gyakorló feladatok az egészségügyi ellátás mindennapi tevékenységeinek biztonságos és jogszerű folytatásához.Tovább >>>

Milyen selfie-ket készít az okos pályakezdő?  

Online és offline profil építése már az egyetem alatt, önéletrajzoktól a közösségi médián át az állásajánlatokig.
Az előadás egy újfajta megközelítése szakmai éned menedzselésének és az önéletrajz írásnak. A tipikus offline önéletrajz írás mellett az online megjelenésre is nagy hangsúlyt fektet az előadó, mivel az utóbbi egyre nagyobb szerepnek örvend az álláskeresők és munkáltatók világában. Azaz: hiába írsz jó önéletrajzot, ha az online világban nem fordítasz figyelmet a megjelenésedre! Tovább >>

Nagyvárad téri Elméleti Tömb Nagyvárad tér 4. Budapest 1089

info@semmelweis-alumni.hu

+36 20 666 3506